7 نکته در مورد گیاه کاکتوس

پس چه چیزی این ساکولنت خاردار را از سایر گیاهان آپارتمانی متمایز می کند؟ آنها خاردار، ضخیم هستند و با قیافه تیزشان تا حدودی بیگانه به نظر می رسند. با این حال، کاکتوس یک گونه سیخ دار و جذاب است که بیش از آنچه به چشم می آید، دارد. در اینجا چیزهای شگفت انگیزی وجود دارد که باید در مورد کاکتوس بدانید.

منشأ نام

نام کاکتوس از کلمه یونانی باستان “kaktos” به معنای “گیاه سیخ دار” گرفته شده است. کاکتوس به معنی یک گیاه است و کلمه کاکتوس برای نشان دادن بیش از یک گیاه کاکتوس به کار می رود.

خارهای آن در واقع خار هستند

خار در کاکتوس در واقع خار است. آنها اساساً (یا قبلاً) برگ های این گیاه خاص هستند. در طول مدت زمان، خارهایی از برگ‌ها رشد کردند تا به این گیاه کمک کنند تا حتی در شدیدترین شرایط زندگی مقاومت کند.

به آرامی رشد می کند

رشد کاکتوس بسیار کندتر است. کاکتوس های ساگوارو در طول ده سال فقط یک اینچ رشد می کنند. در طبیعت، این گیاه می تواند صدها سال زنده بماند. در داخل خانه، آنها ممکن است برای چندین دهه زندگی کنند. در اینجا چند نکته مراقبتی برای کمک به زنده ماندن و رشد کاکتوس آورده شده است.

کاکتوس در برابر شکارچیان نیز آسیب پذیر است

آره. با وجود بدن سیخ دارش، کاکتوس همچنان می تواند هدف آسانی برای شکارچیان مختلف باشد. برخی از جوندگان هستند که پدهای کاکتوس را می جوند. پرندگان، آهو، بز کوهی، خرگوش جک، سنجاب و خوک‌های وحشی از میوه‌های کاکتوس استفاده می‌کنند.

خاصیت مسمومیت دارد

در حدود 3000 سال پیش، آمریکایی های بومی دریافتند که برخی از گونه های کاکتوس مست هستند. آنها در حین جویدن چند تکه گیاه از نظریه های خود حمایت کردند. آنها معتقد بودند که به خدا نزدیکترند. کاکتوس peyote شناخته شده ترین گونه ای است که حاوی مسکالین است. لوئیس لوین یک داروشناس مشهور، کاکتوس پیوت را بررسی کرد و ماده ای به نام آنهالونین را استخراج کرد. بعداً در سال 1919، ارنست اسپات به سنتز کامل دست یافت و اساس ساخت مصنوعی این ماده مسکر را ایجاد کرد.

قابل استفاده برای ساخت مبلمان

از آنجایی که برخی از قسمت های کاکتوس به مرور زمان چوبی می شوند، می توان از آن برای ساخت مبلمان و اسباب بازی استفاده کرد. گفته می شود که چوب بدون گره است، انعطاف پذیر و بسیار پایدار است.

به طور غیرمنتظره ای گل های زیبا رشد می کند

تقریباً همه گونه‌های کاکتوس می‌توانند انواع گل‌های بزرگ را پرورش دهند که در سایه‌های بسیار زیبای صورتی، سفید، قرمز، نارنجی، آبی یا زرد شکوفا می‌شوند. گل ها توسط زنبورها، پروانه ها و حتی خفاش ها گرده افشانی می شوند.

 

 

هدیه کادو گل، کادو گل زیبا، کادو گل کاکتوس، کادو جذاب،

 

 

پیشنهاد شگفت انگیز کادو و هدیه امروز گروه آی کادو: کادو و هدیه برای خانه و زندگی، لوازم آشپزخانه می باشد، برای مشاهده لوازم آشپزخانه موجود در گروه آی کادو به لینک زیر مراجعه فرمایید:

لوازم آشپزخانه برای خانه و زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.